Intervju med Stefan

Vart bor du, och hur länge har du bott i Roslagen?
Jag bor i Norrtälje, och jag har bott hela mitt liv i Roslagen (i 57 år).

Varför valde du att flytta hit (om du är inflyttad)?
Roslagen har jag alltid bott i, som sagt. Norrtälje valde jag att flytta till för att jag tycker det är en fin stad och gillar den.

Trivs du här? Varför/varför inte?
Jag trivs jättebra här. För att jag tycker att allt man behöver finns här, och jag bor i ett lugnt och fint område.

Vad anser du är det bästa med Roslagen?
Att allt finns här - närhet till kusten, vacker natur t ex.

Och, vad anser du är det sämsta?
Att det kan vara för mycket folk på sommaren så det blir svårt att ta sig fram, svårt att hitta parkering, bilköer, mycket folk i affärerna och allmänt rörigt.

Planerar du att bo här länge?
Det vet jag inte, har inga planer på att flytta.

Vad tycker du fattas här?
Jag tycker egentligen inte att något fattas, det är bra som det är. Men tåg mellan Stockholm och Norrtälje vore bra.

Har du någon speciell favoritplats i Roslagen?
Det finns så många platser här som jag gillar, så jag har ingen direkt favorit.

Vilket är ditt bästa minne härifrån?
När jag träffade min fru (i Rimbo -79). Och när mina barn föddes.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0